Özel Eğitime Giriş 2020 Final Soruları
1- …………………: Yetişkin çocuğun söylediğini boş kalan öğeleri doldurarak tekrar eder. Örneğin çocuk kedi derse, yetişkin ‘evet, kedi süt içiyor’ diyebilira ) Tamamlamab ) Genişletme stratejisi c ) İletişim becerilerinin doğal bağlamda öğretimi d ) Yeniden düzeltme stratejisi e ) Olay dizinleme stratejisi Cevap : b ) Genişletme stratejisi |
2- ……………………….., “görme duyusunu öğrenme amacıyla kullanabilen, görsel işlevde bulunmak için optik ( büyüteç vb. ) , optik olmayan araçlardan yararlanan ve çevresel uyarlamalara ihtiyaç duyan kişidir”.Cevap : Az görenin eğitsel tanımı |
3- Tüm Serebral Palsili bireylerin yaklaşık....................’i spastik tip kategorisindedir.Cevap : %75 |
4- Kaynaştırma öğrencisinin özelliklerine, yeterlilikleri ve performans düzeyine göre programda uyarlamalar yapılır. Kaynaştırma eğitimi programlarında üç tür uyarlama yapılabilir. Bunlar, nelerdir?Cevap : |
5- Pekiştireç kullanma, düzenli ve doğrudan değerlendirme yapma, öğrenme ilkelerinde uzmanlaşma, öğretilecek beceriyi beceri analizi yaparak daha küçük basamaklara bölme ve önkoşul becerilerin öğretimi gibi öğeleri içeren,a ) 5E yöntemi |
6- Yapılandırmacı yaklaşımın özelliklerine uygun yöntemlerden birisi 5E yöntemidir. Bu yöntem 5 evrede gerçekleşir. Hangisi bu evrelerden değildir?a ) Giriş,b ) Keşfetme, c ) Açıklama, d ) Derinleştirme, e ) Değerlendirmedir f ) Ayırt etme. Cevap : f ) Ayırt etme.5E Modeli: |
7- Ayrı özel eğitim okulu olmayan yetersizlik grubu hangisidir?a ) Görme engellilerb ) İşitme engelliler c ) Ortopedik engelliler d ) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu e ) Zihinsel engelliler Cevap : d ) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu |
8- ..........................: Öğrenciler grupta kendilerine verilen görevleri yaparken işitme kayıplı öğrenciyle birebir çalışılarak destek verilebilir. Sınıftaki diğer öğrenciler verilen konuyla ilgili bağımsız çalışırken örneğin Türkçe dersinde soruların cevaplarını yazarken, özet çıkarırken, matematik dersinde işlemleri yaparken, işitme kayıplı öğrenci ile birebir çalışılabilir. Sınıfta stajyer öğrenci varsa o grupla ilgilenirken sınıf öğretmeni birebir işitme kayıplı öğrenciyle 10-15 dakika çalışabilir.a ) Büyük grup öğretimib ) Küçük grup öğretimi c ) Bireysel Öğretim d ) Genel Öğretim e ) Bütünsel Öğretim Cevap : c ) Bireysel Öğretim |
9- “ Zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart sapma altında farklılık gösteren, buna bağlı olarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıkları olan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan birey "a ) Üstün yetenek |
10- Omuriliğin genellikle alt kısmında bulunan sadece birkaç omurda bozukluk bulunan spina bifida türü hangisidir?a ) Myelomeningoceleb ) Epilepsi c ) Meningocele d ) Spina Bifida Occulta Cevap : d ) Spina Bifida Occulta |
11- …………………., giysi giyme, sözcük okumayazma, bağımsız yemek yeme vb. çok sayıda beceride etkili ve verimli olduğu belirlenmiştir. Yanlışsız öğretim iki grupta toplanmaktadır, bunlar; uyaran ipuçları ve tepki ipuçlarıdır. Tepki ipuçlarının sunulduğu öğretim yöntemleri; sabit bekleme süreli öğretim, eşzamanlı ipucuyla öğretim, artan bekleme süreli öğretim, davranış öncesi ipucu ve sınamayla öğretim, davranış öncesi ipucu ve silikleştirmeyle öğretim, aşamalı yardımla öğretim, ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim, ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimdir Cevap : Yanlışsız öğretim yöntemlerinin |
12- Sosyal etkileşim ve iletişimde yetersizlikler, sınırlı, yinelenen davranışlar ve sınırlı ilgi alanları belirtilerinin ortaya çıkması ile seyreden nörolojik bir bozukluktur. Verilen tanım aşağıdakilerden hangisine aittir?a ) Otizm spektrum bozukluğub ) Sosyal iletişim bozukluğu c ) Sosyal etkileşim bozukluğu d ) Otistik e ) Dikkat eksikliği Cevap : a ) Otizm spektrum bozukluğuÖzel Eğitime Giriş 2020 Final Soruları |
13 - Çocuk veya genç yetişkinin zekâ düzeyi ile duygusal veya fiziksel olgunlaşması arasında olan büyük farka verilen addır. Verilen açıklama aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ilgilidir?a ) Gelişimb ) Savant c ) Deha d ) Asenkron Gelişim e ) Senkron gelişim Cevap : d ) Asenkron Gelişim |
14- Akustik uyaranların beynin işitme merkezinde işlemlenememesi ve anlaşılmamasıdır. Verilen açıklama hangi tür işitme yetersizliği ile ilgilidir?a ) İletim tipi işitme kaybıb ) Duyu Sinirsel tipi işitme kaybı c ) Merkezi işitme kayıpları d ) Karışık işitme kaybı e ) Mixed işitme kaybı Cevap : c ) Merkezi işitme kayıpları |
15- Bu tip Serebral Palside, spastisite dışında, reflekslerde artış, kasın bir uyarı ile sürekli kasılıp gevşemesi ve normal bebekliğin ilk dönemlerinde görülen ve doğumdan 3-9 ay sonra yavaş yavaş kaybolmaya başlayan ilkel reflekslerin varlığını sürdürmesi gözlemlenir. Bu tanım hangi tip serebral Palside aittir?a ) Spastik tipb ) Diskinetik tip c ) Karışık tip d ) Hipotonik tip e ) Serebral acutte Cevap : a ) Spastik tip |
16- Kör dokunsallar için kullanılabilen yardımcı teknolojiler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru verilmiştir?a ) İşitme cihazlarıb ) İmplantlar c ) Frekans yükseltici cihazlar d ) Braille alfabesi Cevap : d ) Braille alfabesi |
17- Aşağıdakilerden hangisi Hiperaktivite ile ilgili doğru değildir?a ) Sürekli hareket halinde olmak isterler.b ) Yaptıkları etkinlikleri daha gürültülü bir şekilde yaparlar. c ) Enerjiktirler ve uygun olmayan yerlere tırmanma, atlama gibi fiziksel olarak tehlikeli olabilecek etkinlikler yapabilirler. d ) Hareketsiz olma e ) Soruyu dinlemeden cevabı vermeye çalışabilirler. Cevap : d ) Hareketsiz olma |
18- Zihin yetersizliği olan öğrencilerin yerleştirildikleri genel eğitim sınıflarındaki öğrenme ortamlarından mümkün olan en üst düzeyde yararlanabilmeleri için öğretmenlerin ilk hangisine öncelikle yer vermeleri gerekir?a ) Uyarlamab ) Düzenleme c ) Önleme d ) Yönlendirme e ) Tanılama Cevap :a ) Uyarlama |
19- .............................: İç kulakta ses dalgalarının yeterli düzeyde ilerlemesinin çeşitli nedenler ile engellenmesi sonucu akustik uyaranların ya az ya da hiç algılanamamasıdır İfadesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?a ) Merkezi işitme kayıplarıb ) Duyu Sinirsel tipi işitme kaybı c ) İletim tipi işitme kaybı d ) Karışık işitme kaybı e ) Mixed işitme kaybı Cevap : b ) Duyu Sinirsel tipi işitme kaybı |
20- Sık rastlanan ve hafif bir yetersizlik olduğundan fark edilmesi ve tanılanması zor olan ve zaman alan bir yetersizliktir. Bu yetersizliğe sahip bireylerde herhangi bir fiziksel belirti yoktur, normal veya normalüstü¨ zekâya sahip olduklarından davranışlarında ya da sergilemeleri gereken becerilerde akranlarıyla karşılaştırıldığında çok belirgin gecikmeler söz konusu değildir. Verilen tanım aşağıdakilerden hangisine aittir?a ) Özel öğrenme güçlüğüb ) Dikkat eksikliği c ) Hiperaktivite d ) Dürtüsellik e ) Dikkat dağınıklığı Cevap : a ) Özel öğrenme güçlüğü¨ |
21- Ayrımsal ustun zekâ ve Üstün Yetenek kuramına göre Öğretmen Özel Eğitim öğrencileri için ilk neye öncelik tanır?a ) İlgi ve isteklerib ) İhtiyaçları c ) Engellilik Türü d ) Yaşı e ) Çevresi Cevap : c ) Engellilik Türü |
22- …………………. Zihin yetersizliği olan öğrenciler, bir problemi nasıl çözeceğini planlama, çözümleri kontrol etme, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerileri gibi üst bilişsel becerilerde güçlük yaşamaktadırlar?a ) Üst Bilişsel Becerilerb ) Akademik Başarı c ) Motivasyon d ) Genelleme e ) Dikkat Cevap : a ) Üst Bilişsel Beceriler |
23- Ayrımsal Üstün Zekâ ve Üstün Yetenek Kuramına göre, aşağıdakilerden hangisi üstün zekâ ya da doğal yetenek alanlarından biri değildir?a ) Zihinselb ) Yaratıcılık c ) Duyusal-motor d ) Sosyo-duyuşsal e ) Doğacı zekâ alanı Cevap : e ) Doğacı zekâ alanı |
24- Duygusal problemlerle baş etmeye çalışan öğrenci için akademik başarı ikinci plandadır Aşağıdakilerden hangisi dışa yönelim bozuklukları belirtileri arasında değidir?a ) Düşmanca davranışlar,b ) Sorun çıkarma, c ) Öfke patlamaları, d ) Diğer öğrencilerle sık sık kavga etme ve öğretmenlere ya da diğer yetişkinlere karşı çıkma davranışları görülebilir. e ) Başarısız olma korkusu yaşaması Cevap :e ) Başarısız olma korkusu yaşaması |
25- Hiperaktivite belirtileri görülmeyebilir veya oldukça silik görülür. Bu çocuklar genellikle tanımlanmakta zorlanıldığı için gözden kaçabilir. Bu çocuklar video oyunları, televizyon gibi sevdikleri etkinliklere uzun süre dikkatlerini verebilirken derslerde dikkat sorunları yaşayabilirler. Çoğunlukla tembel olarak değerlendirilirler.a) Dikkatsizliğin baskın olduğu görünümdeb) Hiperaktivite Yani Aşırı Hareketliliğin c) Dürtüselliğin Baskın Olduğu Görünüm d) Bileşik Görünüm Cevap : a) Dikkatsizliğin baskın olduğu görünümde |
26- Aşağıdakilerden hangisi sınıfında az gören öğrenci bulunan öğretmenin, çocuğun akademika ) Tahtaya yakın, sınıfın aydınlık yerinde ve pencereye arkası dönük oturtmak, |
27- Aşağıdakilerden hangisinde sınıfında zihinsel yetersizliğe sahip çocuklar bulunan öğretmenlerina ) Etiketlemekten kaçınmalı |
Yorumlar
Yorum Gönder