Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Vize Deneme Sınavı -1
Pazarlama Ve Sağlık Pazarlamasının Gelişimi
“İşletmelerin karşılığında değer elde etmek üzere müşteriler için değer yaratma ve güçlü müşteri ilişkileri geliştirme sanatına” ne ad verilmektedir?
a) Yönetim
b) Planlama
c) Liderlik
d) Pazarlama
e) Yönlendirme
Hangisi pazarlamanın özellikleri arasında yer almaz?
a) İşletmelerin veya bireylerin pazardaki istek ve ihtiyaçlarına odaklanır.
b) İhtiyaçları karşılayan bir mübadele sürecidir.
c) Pazarlama kontrol gerektirmez.
d) Mallar, hizmetler ve fikirlerle ilgilidir.
e) Müşteri memnuniyeti odaklıdır.
Hangisi üretime yönelik anlayışı ifade eder?
a) Yüksek maliyetli mamuller üretilir.
b) En iyi mamul üretme çabası hâkimdir.
c) Ambalajlama ve diğer çevresel faktörlerin etkisi dikkate alınır.
d) Düşük kalitede mal üretilir.
e) Müşterilerin ihtiyaç ve isteklerine odaklanır.
Hangisi toplumsal pazarlama anlayışını ifade eder?
a) İşletme ürün üretirken yalnızca çevreyi dikkate almalıdır.
b) İşletme ürettiği ürün ile her pazarda yerini almalıdır.
c) İşletme ürününü ucuza mal etmelidir.
d) İşletme kaliteli ürün üretmelidir.
e) İşletme toplumun ortak çıkarlarını dikkate almalıdır.
Hangisi pazarlama karması elemanları arasında yer almaz?
a) Fiyat
b) Kontrol
c) Tutundurma
d) Dağıtım
e) Mamul
AIDS gibi toplum sağlığını tehdit edici hastalıklarla mücadele etmek için yapılan pazarlama faaliyetleri aşağıdakilerden hangisinin konusuna girer?
a) Yeşil pazarlama
b) Gerilla pazarlama
c) Toplumsal pazarlama
d) Deneyimsel pazarlama
e) Modern pazarlama
Hangisi sağlık hizmetlerinde pazarlamanın önem kazanmasında etkili olan faktörler arasında yer almaz?
a) Artan özel hastanecilik uygulamaları
b) Artan maliyetler
c) Tüketicilerin bilinçlenmesi
d) Sağlık sektöründe rekabetin azalması
e) Yönetimin profesyonelleşmesi
Hangisi sağlık hizmetlerinde pazarlamaya getirilen eleştiriler arasında yer almaz?
a) Pazarlama rekabete neden olur.
b) Tutundurma ve reklam faaliyetleri gereksizdir.
c) Pazarlama hastalar arasında ayrıma neden olur.
d) Pazarlama gereksiz talep yaratır.
e) Pazarlama kaliteyi artırır.
Hangisi pazarlama yönetiminin gelişim aşamaları arasında yer almaz?
a) Sosyal sorumluluk anlayışı
b) Üretim anlayışı
c) Satış anlayışı
d) Pazarlama anlayışı
e) Toplumsal pazarlama anlayışı
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Vize Sorularını satış aşaması dönemine taşıyan olay hangisidir?
a) 1950’lerde ilaç firmalarının hekimlere ilaç pazarlamaya yönelmesi
b) 1960’larda ilaç firmalarının satış hacimlerini artırmak için, satış elemanlarından oluşan ekipler oluşturması
c) 1970’lerde hastanelerin ilan panoları, radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçları yoluyla belirli hizmetlere ilişkin kullanımı artırma amacıyla reklam ve tanıtım faaliyetlerini kullanmaları
d) 1980’lerde artan maliyetler nedeniyle pazarlamaya karşı bir direncin oluşması
e) 1990’larda hastane birleşmeleri ve zincirleri konusunda yaşanan büyük teşvik ile işletmecilik uygulamaları daha benimsenmiş, reklam faaliyetleri daha gelişmiştir
Yorumlar
Yorum Gönder